 |
Path2Integrity: rzetelność badawcza ważna jak nigdy dotąd
Zachęcamy do korzystania z innowacyjnego rozwiązania edukacyjnego promującego rzetelność badawczą, przygotowanego w ramach międzynarodowego projektu Path2Integrity, w którym bierze udział Instytut Badań Edukacyjnych. Nad kursem online pt. „Rzetelność badawcza z P2I” (Learning P2I )” patronat objęła Mariya Gabriel, komisarz europejska ds. Innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i młodzieży. Więcej |
 |
Zintegrowana Strategia Umiejętności 2030: Rada Ministrów zatwierdziła część szczegółową
Dokument został opracowany w wyniku szerokich konsultacji, rekomendacji raportu „Strategia Umiejętności OECD: Polska” oraz m.in. założeń Nowego Europejskiego Programu na rzecz Umiejętności. W prace nad ZSU zaangażowane były ekspertki i eksperci IBE. Więcej |
 |
Kształcenie i szkolenie zawodowe w Polsce – w pigułce
Broszura opisuje w syntetyczny sposób kluczowe elementy i organizację polskiego systemu kształcenia i szkolenia zawodowego, a przygotowana została przez IBE w ramach projekty ReferNet Polska. Więcej |
 |
Znamy raport z międzynarodowego badania TIMSS 2019
Badanie TIMSS przeprowadzono w Polsce w kwietniu i maju 2019 r. Objęto nim 4 882 uczniów z 270 oddziałów ze 149 wylosowanych szkół podstawowych. Stanowili oni reprezentatywną próbę populacji czwartoklasistów. Więcej |
 |
Neuronauka i edukacja: przegląd interwencji i podejść edukacyjnych korzystających z osiągnięć neuronauki
Jak odkrycia nauk zajmujących się funkcjonowaniem ludzkiego mózgu i umysłu mogą wpłynąć na praktykę edukacyjną? Pod patronatem Instytutu Badań Edukacyjnych ukazało się polskie tłumaczenie raportu na temat neuroedukacji, które odpowiada na to pytanie. Więcej |
 |
Podsumowanie panelu "Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse”
"Rynek pracy w dobie pandemii - kryzys czy rozwój? Nowe kwalifikacje, trendy, szanse” – to tytuł panelu dyskusyjnego, który w dniu 2 grudnia 2020r. otworzył tegoroczne Europejskie Forum Gospodarcze Łódzkie 2020. Organizatorkami panelu były Liderki z Regionalnego Centrum ds. Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w regionie łódzkim: dr Dorota Nawrat-Wyraz i Martyna Kruszyńska-Ostrowska. Panel był pierwszym wspólnym przedsięwzięciem partnerstwa na rzecz wdrażania ZSK zainicjowanego w regionie łódzkim. Więcej |
|
Zintegrowany System Kwalifikacji

ZSK, czyli Zintegrowany System Kwalifikacji, opisuje, porządkuje i zbiera różne kwalifikacje w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji . Wprowadzane przez ZSK rozwiązania to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. System ma na celu podniesienie poziomu kapitału ludzkiego w Polsce, które ułatwi potwierdzanie umiejętności na polskim i zagranicznym rynku pracy.
Więcej na informacji na stronie projektu: www.kwalifikacje.edu.pl
Debata publiczna o ZSK rozpoczęta!
29 marca 2019
W środę 27 marca odbyła się konferencja “ZSK - most łączący edukację i rynek pracy”, która zainaugurowała debatę publiczną na temat wdrażania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. W konferencji wzięło udział blisko 200 osób, a niemal 450 osób śledziło debatę podczas transmisji on-line.
Wśród zgromadzonych znaleźli się przede wszystkim partnerzy społeczni reprezentujący różne grupy interesariuszy systemu: przedstawiciele ministerstw, urzędów pracy, stowarzyszeń pracodawców, firm szkoleniowych, instytucji naukowo-badawczych i doradczych oraz organizacji pozarządowych. Konferencję otworzyło wystąpienie dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych, dr hab. Piotra Stankiewicza. W dalszej kolejności zgromadzeni mieli możliwość posłuchania m.in. dr hab. Ewy Chmieleckiej ze Szkoły Głównej Handlowej, Tadeusza Pisarka z Rady Dialogu Społecznego i Urszuli Martynowicz, dyrektor Departamentu Strategii, Kwalifikacji i Kształcenia Zawodowego w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Następnie, po zakończeniu wprowadzającej części wspólnej, podczas której przewidziano również czas na pytania z sali, odbyły się cztery, równoległe sesje tematyczne:
- Zintegrowany System Kwalifikacji w regionach.
- Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji i inne narzędzia wspierające rozwój kompetencji i kwalifikacji.
- Rola interesariuszy w rozwoju ZSK.
- Podejście branżowe i sektorowe do kwalifikacji.
Wszystkie sesje cieszyły się sporym zainteresowaniem ze strony gości, a słuchacze mieli możliwość zabrania głosu oraz zadania pytań panelistom.
2019 rokiem debaty publicznej
Konferencja zainaugurowała cykl dziesięciu spotkań, które będą się odbywać przez cały rok 2019. Spotkania będą doskonałą okazją do podsumowania i refleksji na temat działań publicznych podejmowanych w kontekście rozwoju i wdrażania ZSK oraz działań planowanych na najbliższe lata. O terminach następnych spotkań będziemy informować na bieżąco.
Zintegrowany System Kwalifikacji
Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) to odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Ma służyć podniesieniu poziomu kapitału ludzkiego w Polsce poprzez opisanie, uporządkowanie i zebranie różnych kwalifikacji w jednym, powszechnie dostępnym rejestrze – Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji. Jak pokazują doświadczenia innych krajów europejskich, wprowadzenie podobnych rozwiązań skutkuje wzrostem liczby osób zainteresowanych formalnym potwierdzeniem swoich kompetencji oraz podnoszeniem kwalifikacji. Skorzystają więc na tym wszyscy: pracownicy, pracodawcy oraz różne organizacje branżowe.
Koordynacją prac i wsparciem merytorycznym w zakresie wdrażania systemu zajmuje się Instytut Badań Edukacyjnych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej realizując cztery pozakonkursowe projekty związane z ZSK.
Galeria
Na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej IBE realizuje trzy pozakonkursowe projekty związane z ZSK:
- Wspieranie realizacji I etapu wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na poziomie administracji centralnej oraz instytucji nadających kwalifikacje i zapewniających jakość nadawania kwalifikacji w latach
- Włączanie kwalifikacji innowacyjnych i potrzebnych społecznie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji oraz ograniczenie barier w rozwoju ZSK przez wspieranie interesariuszy systemu na poziomie krajowym i regionalnym w latach
- Wspieranie realizacji II etapu wdrażania Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji na poziomie administracji centralnej oraz instytucji nadających kwalifikacje i zapewniających jakość nadawania kwalifikacji w latach
Opisywanie kwalifikacji rynkowych
Emilia Danowska-Florczyk E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Maciej Tauber E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sektorowe Ramy Kwalifikacji
Dominika Czajak E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Andrzej Żurawski E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instytucje certyfikujące
Diana Stankiewicz E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Walidacja Iwona Gmaj E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Joanna Grzeszczak E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Sylwia Walicka E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Podmioty zewnętrznego zapewniania jakości
Michał Stempień E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|