Trwa nabór tekstów do numeru specjalnego „Edukacji”

Zapraszamy do nadsyłania tekstów do anglojęzycznego numeru kwartalnika „Edukacja”, który będzie dotyczyć kwestii rzetelności naukowej i etyki badawczej. Artykuły można przesyłać do 25 listopada br.

 

W obliczu szybko zachodzących zmian w europejskim środowisku badawczym coraz ważniejsze staje się podkreślenie zalet integralności badań i rzetelności naukowej. Wzmocnienie kultury uczciwości badawczej oraz poprawa zaufania społeczeństwa obywatelskiego do badań to główne cele uczenia w szkołach i na uczelniach rzetelności i etyki badawczej.

Do przesyłania tekstów zapraszamy badaczy kultury rzetelności naukowej, członków międzynarodowych konsorcjów realizujących projekty unijne na rzecz wzmacniania uczciwości badawczej, a także nauczycieli i trenerów rzetelności naukowej i etyki badawczej, którzy chcieliby podzielić się doświadczeniami ze swojej praktyki dydaktycznej.

Prace nad numerem powiązane są z realizacją projektu „Path2Integrity”, którego celem jest podniesienie jakości badań i promocja tematyki związanej z etyką i rzetelnością badań.

Proponowana tematyka artykułów:

  • nauczanie rzetelności naukowej i etyki badawczej w szkołach średnich i na uczelniach
  • formacja trenerów i nauczycieli zajmujących się dydaktyką rzetelności naukowej i etyki badań;
  • postrzeganie roli naukowców, uczciwości naukowej i autorytetów etycznych w badaniach;
  • dobre i złe praktyki w obszarze rzetelności naukowej;
  • respektowanie, wdrażanie i praktyczne funkcjonowanie krajowych i międzynarodowych regulacji dotyczących zasad etyki i rzetelności w nauce;
  • wdrażanie rozwiązań promujących i wzmacniających kulturę rzetelności naukowej w lokalnym i międzynarodowym środowisku akademickim.

Teksty artykułów w języku angielskim o objętości 30–50 tys. znaków ze spacjami (+ literatura cytowana) prosimy przesyłać do 25 listopada br. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

WYTYCZNE DLA AUTORÓW

NASZE BADANIA