O edukacji uczniów cudzoziemskich

17 września w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie eksperckie “Diagnoza potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich. Jak samorządy miejskie mogą wspierać edukację uczniów cudzoziemskich?”.

Spotkanie miało charakter okrągłego stołu i było drugim z czterech tego typu wydarzeń zaplanowanych w ramach projektu Sirius 2.0. na lata 2018-2022. W ostatnich latach duże miasta w Polsce doświadczyły znaczącego wzrostu liczby dzieci cudzoziemskich partycypujących w systemie edukacji. Jest to duże wyzwanie dla szkół - dyrektorów i nauczycieli. Dlatego podczas spotkania eksperci pochylili się nad działaniami samorządów miejskich w tym zakresie i zastanawiali się, co można zrobić, aby wesprzeć dyrektorów i nauczycieli. Spotkanie było też okazją do wymiany doświadczeń i opinii samorządów dużych miast w zakresie edukacji dzieci cudzoziemskich. Zgodnie z założeniami projektu Sirius 2.0. dyskusjom przyświecała idea polityki opartej na faktach (evidence based policy).

Szczególną uwagę poświęcono kwestii diagnozy potrzeb i umiejętności dzieci cudzoziemskich, która w trakcie zeszłorocznego spotkania została zidentyfikowana jako jeden z kluczowych obszarów dla kształcenia migrantów.

SIRIUS 2.0

To europejska sieć organizacji i instytucji zajmujących się zagadnieniem kształcenia migrantów. Jej celem jest oddolne wsparcie rozwoju kształcenia cudzoziemców w krajach członkowskich UE poprzez działania badawcze, wymianę doświadczeń oraz wspólne zaangażowanie w wypracowanie i wdrażanie adekwatnych do potrzeb danego kraju członkowskiego rozwiązań w zakresie kształcenia migrantów. W latach 2018-2022 sieć realizuje projekt Sirius 2.0, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Więcej o projekcie można przeczytać na stronie: www.sirius-migrationeducation.org.

Galeria

NASZE BADANIA